Wednesday, September 9, 2009

plan

bismillah

baru dok godek2 tenet cari jurnal untuk etika assignment.banyak untuk aku yang sangat malas ini. sungguh banyak bagi aku. aku sentiasa rasa banyak untuk buat assignment. tapi cukup sikit kalau disuruh makan. saya suka makan. kenapa makan itu sangat indah waktu puasa ini?teringat air tembikai tadi.dan kfc malam tadi.dan juga martabak sahur tadi..uhuu.rindu murtabak pisang belakang sekolah dekat pantai timur dulu.

untuk tajuk.ini bukan entry kosong. baru aku perasan. diri aku sentiasa ada plan. kira macam hidup yang teratur la. sebelum tidur selalu je ada dalam kepala "esok basuh kain,pergi klinik,tidur petang 2jam sahaja..wajib 2jam sahaja atikah.!!pergi approve jurnal.kalau lapar sangat pergi bazar,kalau sedang2 sahaja pergi surau..emmm..oho report klinik mesti siap.lagi baca buku aka study.bangun awal.kena set masa dalam hati...lagi2,review jurnal untuk group assignment ethic dan RM.lagi...tidur mesti lambat dan bermakna!!"

andai esok terbangun lambat. bila dah lambat aku hilang mood untuk melakukan plan tadi. macam dah hilang semangat sebab dah terambil waktu basuh kain. kalau tak basuh kain akan tak ada mood untuk pergi klinik.bila macam tu jadi dah tak bermaya masa tengok patient. bila tak focus macam tak reti nak karang report. bila dah fikir pasal klinik akan tak ingat nak pergi approve jurnal.bila duk fikir timing ssesuai untuk pergi approve esok pula dah tak ingat nak review jurnal group assignment..uhuuuu.bila rasa sedikit stress mula pandang katil dan fikir tidur sekejap..opsss..bila bangun dah terlebih 2jam.bila dah lebih rasa nak makan banyak masa berbuka.bila pegi bazar banyak pula membeli..

p/s:kita hanya merancang.siapa yang menentukan? hanya ALLAH

notakakakiku: harap aku bangun awal.

kill 2 birds with one stone..no no better shoot million jewish with one bullet. -DOA

No comments: