Sunday, May 8, 2011

denial

i suspect me, myself is in denial stage.

having newspaper around me with full of hatred, criminals, sorrows, ugly politics with 'ugly' people, nonsense rules, puppets.

i just cant think why they have heart to live like this.

making jokes to people.

taking someone's love.

hello!! what kind of dress hugging your body??

people lost of respects.

treat baby as trash.

Illuminati things.

bla bla bla.....


i keep telling myself, all these are kind of action of creepy annoyed movies.

but when it comes to date,

then i know this is some reality shows which currently propagating through my world.

and somehow, i wish don't have to think crucially

just like when i was in childhood time.


just wish.to be a kid again.

cause world wont be better anymore.

Saturday, May 7, 2011

jauh

hati bila dah rasa sayang.semua nampak baik. setiap apa yang dia berubah, semua akan nampak sempurna.

setiap kali terasa hati, setiap kali tu akan pujuk diri sendiri. bila dah sayang tak tahu rasa penat. berharap pada seseorang sampai lupa berharap pada cinta lain yang maha agung.

betapa percaya pada luahan bibir. konon cinta akan sepanjang masa. hati akan kasih tak kira masa. tapi lupa pada pemilik hati yang maha berkuasa merubah hati sekelip mata.

mengenang2 cinta si dia. siang malam terbayang. hebat sungguh cinta manusia. hati dulu penuh hanya kenal kasih ibu bapa kini sudah separuh simpan cinta si dia. lalu mana lagi ruang untuk cinta pada sang pencipta.

kalau dulu airmata sangat mahal tapi sejak2 akhir ni mudah saja jatuh sebab cinta ini. apa lagi nak diharap pada cinta tak pasti ini wahai hati.!!!

jangan ditanya pada hati yang penuh dengan cinta manusia, pasti jawapan akan menyebelahi cinta ini. tapi kembali lah pada rasional akal. sanggupkah merubah diri untuk cinta dan makin jauh dari cinta ilahi atau tidak.

dan hati2 bila terjatuh. sebab bila cinta itu jauh dari cinta Ilahi, impak jatuh adalah sangat hebat.

dan ketika bahagia, jangan lupa simpan ruang hati untuk dikecewakan. cinta manusia. pasti tiada yang kekal.

Wednesday, May 4, 2011

just let me in.

If there were no words,
No way to speak,
I would still hear you.
If there were no tears,
No way to feel inside,
I'd still feel for you.

Sunday, May 1, 2011

kita tak serupa

siapa serupa dengan saya?tiada.

mungkin ERRA ada macam nak sama dengan saya tapi kami tetap TAK SERUPA.
~harap faham~

ok.mari melangkah dengan riang bila tahu tiada siapa serupa dengan kita.

dan mari juga mengimbas detik2 kita tak serupa.


mengimbas



mengimbas




mengimbas








mengimbas......

oleh sebab kita tak serupa, jangan mengeji seseorang yang tidak menyerupai kita. jangan sebab kita tak serupa, tidak bermakna diri kita adalah terbaik. menerima kekurangan apatah lagi kelebihan seseorang mungkin buat hidup kita lagi riang bila dikelilingi oleh mereka yang tak serupa dengan kita.

seperti kuda belang yang tak serupa dengan gajah belang apatah lagi dengan lelaki belang.

eh.. lelaki suppose ada hidung belang kan.ikutla.malas nak backspace