Wednesday, June 15, 2011

rain and BOW

wah!! lately, rajin yang amat menhapdate yep.

cuba kalau rajin begini dalam kerjaya. semesti jadi kesayangan bos. gaji pun harus2 dekat dengan nilai gaji bos*tangan kedada*


semalam aku bersama2 housmates memasak ikan cencaru bakar plus ikan sweet sour. dalam bak2 bergotong royong memasak harus ada aku untuk melancarkan segala proses. yela macam mana nak nak masak kalau aku tak kupas bawang. kupas bawang je lah,yang campak2 dalam kuali periuk tu harus lah mereka2. tapi disebabkan bawang YANG DIKUPAS itu, masakan jadi amat enak. i wonder why?


setelah 3 minggu kat kuantan, aku mula lah berani untuk pulang dengan mengambil jalan short cut. disebabkan hari tu macam mendung dan macam nak hujan yang dijangka lebat so dengan mengambil jalan short cut harap2 dapat menyelamatkan diri pasal binatangku tiada bumbung. so dengan langkah kanan,(maksudnya kaki kanan atas brek motor) mula la mencilok2. kadang2 bangga bila dapat cilok2 sedangkan mereka2 masih lagi stuck disitu.(siapa soh rajin2 letak bumbung atas binatang tu)haha


okeh lepas cilok2, aku pun perasan apasal tak nampak kubur lagi? landmark untuk short cut ini adalah kubur okeh. bila dah agak2 memang tak ada kubur aku dah start menggelabah. nak2 hujan dah turun. so berenti la bawah pokok tepi jalan.(cis!!!) nasib minyak ni baru isi penuh semalam. pathetic giler dok bawah pokok dalam hujan.


sempat lagi berangan kot2 ada yang berenti bagi payung ka. bagi kereta ka. temankan sekali dok bawah pokok ka. padahal berangan nak hilangkan gelabah. aku dah sesat. what the fool?? sesat kat kuantan!!!

tak pasal2 15 minit untuk balik rumah tak perlu guna short cut kini dah jadi 1 jam lebih.


nak juga jadi sombong tak nak bertanya orang. kang dah jadi. perasan hidung tinggi la tu.


hari ini ikut jalan biasa. malas mencuba meneroka jalan baru dah.

4 comments:

lunarwolf said...

..ahahah..terbaek..kalu tgu lama sket lg, ada r prince dtg ngn kuda putih jmput hg pulang tue~..xcukup sabaq nie~

Nadiah said...

Nanti jadi bos kedua, bleh pasang GPS pada kenderaan.

tomoko said...

hang naik kuda putih ke skrg?yeayh!!!

GPS kat motor eh.letak dlm raga.

Nadiah said...

Memang perempit sejati. Awal2 menyimpan hasrat untuk upgred moto dengan status bos kedua.